Información sobre a limpeza de faixas secundarias

Contexto

A Lei 3/2007 de Prevención e Defensa contra os Incendios Forestais de Galicia establece a obrigatoriedade da limpeza e conservación de montes para as persoas propietarias. En concreto, determina que se debe xestionar a biomasa no ámbito das chamadas faixas secundarias e, se é o caso, retirar as especies arbóreas prohibidas.

As faixas defínense nos arredores de infraestruturas, vivendas e equipamentos. Conservalas correctamente é esencial para evitar a propagación de lumes en puntos especialmente sensibles.

No marco desta lexislación, o Concello de Culleredo, a Consellería do Medio Rural, a Federación Galega de Municipios e Provincias (FEGAMP) e o Servizo Agrario Galego (SEAGA) asinaron un convenio para a súa xestión.

O persoal técnico do SEAGA acaba de realizar inspeccións no municipio de Culleredo, rexistrando as parcelas que incumpren estas obrigas. Con ditas actas de inspección, o Concello, dado que é a súa función dentro dese convenio, remitiu as correspondentes notificacións aos propietarios, tal e como indica a instrución 1/2018 da Consellería.

 

Que deben facer os propietarios que reciben a notificación?

Se están de acordo co contido, deben proceder á xestión da biomasa e retirar as especies arbóreas prohibidas nas faixas. Segundo a lei, son:

Especie

Nombre común

Pinus pinaster.

piñeiro galego

 

piñeiro do país

Pinus sylvestris.

piñeiro silvestre

Pinus radiata.

piñeiro de Monterrey

Pseudotsuga menziesii.

piñeiro de Oregón

Acacia dealbata.

mimosa

Acacia melanoxylum.

acacia negra

Eucalyptus spp.

eucalipto

Calluna vulgaris.

queiruga

Chamaespartium tridentatum.

carqueixa

Cytisus spp.

xesta

Erica spp.

uz, carpaza

Genista spp.

xesta, piorno

Pteridium aquilinum.

fento

Rubus spp.

silva

Ulex europaeus.

toxo

Pódense ver as faixas afectadas no visor: https://mapas.xunta.gal/visores/faixas/

O prazo marcado nas notificacións para executar a limpeza é de 15 días naturais

 

Como actuar ante erros ou desconformidades coa notificación?

Ante casos como erros nas inspeccións ou datos que a persoa propietaria considera que non se axusta coa realidade da súa parcela, pódense presentar alegacións.

O trámite pode facerse no rexistro municipal ou na sede electrónica como instancia xenérica (https://sedeelectronica.culleredo.es/opensiac/action/tramitesinfo?method=enter&id=24). É imprescindible indicar na instancia o número de ID que figura na notificación recibida.

O departamento municipal de Medio Ambiente, situado na planta baixa da Casa do Concello, está axudando á veciñanza para realizar as alegacións.

 

Que consecuencias ten non cumprir coas obrigas?

No caso de non cumprir coa obriga, a Lei estipula que se poderán tomar diversas medidas por parte da Administración como a imposición de multas coercitivas, a execución subsidiaria conforme aos prezos estimados e a incoación dun procedemento sancionador

Sede electrónica

Trámites en liña, taboleiro oficial, carpeta cidadá...

 

Canle Culleredo

Emisións en directo e material audiovisual.

 

Teléfonos de interese

  • Casa do Concello981.677.777
  • A Escada981.664.452
  • C.F.Pablo Picasso981.664.204
  • Centro de información ás mulleres (CIM)981.654.570
  • Centro municipal asociativo981.652.122
  • Conservatorio de Música981.667.798
  • Edificio usos múltiples981.665.597
  • Policia Local981.677.755
  • Protección Civil981.651.879
  • Servizos sociais de O Burgo981.654.570
  • Servizos sociais de Vilaboa981.660.079
  • Villa Melania981.650.077

Séguenos en Twitter

El diseño de esta página web forma parte de las actuaciones de difusión del proyecto DINAMO financiado por el FEDER

Patrocina